7 kenmerken van succesvolle mensen

Dit weekend staat er een nuttige guestpost op de Getting Rich Slowly blog.

http://www.getrichslowly.org/blog/2008/04/06/seven-traits-of-successful-people/

De 7 belangrijkste kenmerken van succesvolle mensen worden op een rijtje gezet en van dichterbij bekeken.

  1. Weten wat je wil
  2. Niet denken maar doen
  3. Een onlesbare dorst voor informatie en kennis
  4. Nieuwsgierig zijn en niet bang zijn om te experimenteren
  5. Bouwen aan je netwerk
  6. Graag doen wat je doet
  7. Volhoudingsvermogen en geduld

Ik geef mezelf 5 op 7. Er is dus nog ruimte voor verbetering.

En jij, heb jij wat nodig is om succesvol te zijn?

4 reacties »

  1. JA Said:

    Volgens mij hangt “succesvol zijn” af van interpretatie, voornamelijk interpretatie van anderen. Ooit meende ik 7 op 7 te scoren, nu 0 op 7. Dus ik zou nog alles nodig hebben om succesvol te worden. Misschien hoe meer succes je bent, hoe meer je wil?

  2. achya Said:

    Dit is wel een van de minst informatieve lijstjes van het decennium. (Read: plain sh*t). Nu nog de tips waarom de leden van families Ewing, Vanderbilt, Rockefeller, Rothschildt het miljarden dollars keer beter deden dan de andere lezertjes van uw/dat blog.

  3. rottie Said:

    Tjah, hangt natuurlijk af van je definitie van succes. Je moet geen CEO zijn of miljarden dollars op je rekening hebben om jezelf succesvol te kunnen noemen vind ik.

  4. Guido Theelen Said:

    Succes is in mijn ogen het behalen van eerder gestelde doelen. Het behalen van een doel gaat gepaard met wilskracht en geluk. Wilskracht bestaat op zijn beurt weer uit twee aspecten namelijk: kennis en zelfbeheersing. Dit zijn voor mij de twee kenmerken tot een succesvol persoon.


{ RSS feed for comments on this post} · { TrackBack URI }

Geef een reactie

