Super 8 – verrassing

Tchoh! Op het familiefeestje vandaag is een leuke verrassing naar boven gekomen.

Op de zolder van m’n grootmoeder hebben ze een zak gevonden met een 20-tal super8 filmbanden. (Het gebruikte homevideo formaat van 35 jaar geleden) Mijn nonkel heeft deze op DVD laten zetten en vanmiddag hebben we die allemaal voor het eerst gezien.

Fantastisch, over verborgen schatten gesproken.

Op de filmpjes stond m’n grootmoeder in haar jongere jaren (+-40), mijn moeder in haar tienerjaren (amaai, wat een mooi en vrolijk meiske was da) en mijn pa als 17-jarige langharige blonde hippie (welliswaar in kostuumvest want in gezelschap van de schoonfamilie). Onvoorstelbaar.

Het enige dat ik spijtig vind is dat m’n grootvader de filmpjes gemaakt heeft en dus nooit in beeld komt. 😦 Hij is lang gestorven voor mijn tijd en ik had hem graag toch eens gezien.

Ik heb een kopietje meegekregen. Eentje om te koesteren.

Geef een reactie

