Artist of the week – Rapoon

Via Magnatune heb ik toevallig Rapoon (link1 en link2) leren kennen.

Op magnatune beschreven als ambient/world dream field. Ik zou het niet beter kunnen zeggen.

Vroeger dacht ik dat er behalve mij nog 2 mensen op de wereld waren die “mijn muziek” graag hoorden. Ondertussen weet ik wel dat dat er heel wat meer zijn. (zeven! 😉 ) Rapoon (bijvoorbeeld) is op LastFM alleen al 80.000 keer beluisterd. En de mannen van The Orb ( 1.259.204 plays op lastfm) zijn ook wel bekend genoeg.

Toch is het niet gemakkelijk om nieuwe (goeie) artisten ontdekken. Rapoon’s “What do you suppose” album was voor mij dan ook een toffe ontdekking. Eentje die ik legaal (en online) zal sponsoren met een aankoop.

Geef een reactie

