Tik Tik Boem

Argh!! I hate it when this happens..

Ik denk dat ik aan m’n 7ste harddisk crash zit in m’n leven.

Ik huil al niet meer als het gebeurt, maar heb wel nog altijd het gevoel alsof m’n hele wereld instort. Gelukkig heb ik al geleerd en staat heel veel gewoon online. (mail, bookmarks, news, …) Maar sommige dingen zijn gewoon te groot om online te kunnen zetten. Foto’s, muziek, ..

Dit weekend ga ik uitvissen welke schijf kapot is. Ik hoop dat het m’n nieuwe SATA is. Die valt waarschijnlijk nog onder fabrieksgarantie, en behalve m’n OS (en wat persoonlijke settings) staat daar niets op. Is het m’n oude IDE schijf, dan ben ik seriously screwed. 5000 persoonlijke foto’s, al m’n herinneringen. En m’n hele mp3 collectie. M’n films en episodes zijn niet zo erg. En die schijf valt niet meer onder fabrieksgarantie.

En hierna koop ik me gewoon twee schijven en zet ik een mirror op. Tape storage is niet haalbaar voor thuis (te duur) maar de schijven zijn eigenlijk goedkoop genoeg om een simpele Raid 1 te kunnen betalen. Voor Raid 5ย  heb ik helaas geen plaats in m’n barebone systeem.

Damn you Murphy!

6 reacties »

  1. Wasted Said:

    Innige deelneming.

  2. bjornv Said:

    Tedju toch… Ik hoopte nog wa foto’s te kunnen overzetten

  3. zement Said:

    Yuk. Yuk. 7 keer is best veel, eigenlijk, maar het blijft Yuk. Zonder mp3 kan je het wel nog stellen, meestal, maar foto’s, dat is zeer mottig.

    Btw: welke online backup gebruilk jij eigenlijk? Ik weet dat je er al eens over gepost hebt (ivm vertrouwen op online systemen die opeens foetsj kunnnen zijn), maar ik ben te lui om te zoeken.

    Enjoy the weekend!

  4. rottie Said:

    Thanks..

    @Zement
    Ik gebruik geen online backup.

    Ik gebruik wel google’s (en andere) online services voor verscheidene zaken. Email, bladwijzers, newsfeeds, ..

    Ik kan je (behalve wat ik zelf via google gevonden heb) dus nie echt iets aanraden. Ik weet dat Eddy (dso) hiermee bezig is maar dat zijn nog toekomstplannen.
    Verder vind ik prijzen die lopen van 10EUR (Backup24) -> 25EUR (Clearmedia) / 1GB / maand terug.
    Niet echt haalbaar als je als particulier veel data wil bijhouden.

  5. rottie Said:

    @zement

    Kijk ook eens naar Diino (www.diino.com) en Carbonite (http://www.carbonite.com). Ze lijken wel interessant.
    Bij Diinno kan je tot 2GB opslaan for free. Free is always nice. ๐Ÿ™‚ Vanaf je meer wil komen de prijzen in de buurt van de concurrentie.
    Bij Carbonite betaal je een flat fee (die reuze meevalt) voor unlimited storage. Let me repeat that: un-li-mi-ted. Free is nice, but unlimited is nicer. ๐Ÿ˜‰

    Helaas geen Linux clients dus voor mij niet bruikbaar. ๐Ÿ˜ฆ

  6. zement Said:

    Zal ze eens uitchecken, die services. Momenteel is het voor mij ook iGoogle, en backups op externe harde schijf, memory sticks en DVDs. Maar alles kan beter!


{ RSS feed for comments on this post} · { TrackBack URI }

Geef een reactie

