Huizenkijken

Ik heb alweer wat k(r)otjes gezien deze week.

De “te renoveren rijwoning” van vanavond sloeg alle geur-records die tot nu toe gevestigd waren.  De bewoners hadden het typische profiel van OCMW beschermelingen. Drankprobleem? Check! Grote luidruchtige honden in een veel te klein huis? Check! Living die in geen 5 jaar een stofzuiger of emmertje water gezien hebben? Check! Een zurig urine aroma het hele huis door? Check!

Laat ik het zo zeggen, de makelaar heeft ons de keuken van op afstand getoond en het toilet hebben we zelf niet te zien gekregen.

Another one for the “not in a million years” pile.

Trouwens, heb ik al verteld van het poppenhuisje dat ik in Eke gezien had?
Langs buiten een knap huisje. Beetje aan de kleine kant, het leek wel op m’n maat gemaakt. Vol verwachting een afspraak met de makelaar gemaakt. Het gelijkvloers met “het open keukenellement” en living en badkamer bleek niet meer dan een studio. Je weet wel, zoals die donkere, vuile, konijnenhok studentenkot die je soms in Gent kon (kan?) vinden. Op het eerste verdiep waren de balken naar het platdak bloot. Toen ik met m’n vinger tegen die balk duwde om te intregriteit van de balk te testen viel die gewoon – ik vind het niet uit – in poeder uit elkaar.  Moving on…

En dan was er nog de “rijwoning met tuin” in Wetteren deze week. Nog nooit heeft een “tuin” me zo luidop in lachen doen uitbarsten als deze week. Stel je een tuintje voor van 10m². Klaar? Schrap nu dat beeld, en beeld je gewoon 10 vierkante meters tuin achter elkaar in. Zet nu nog een haag van een halve meter in dit ingebeeld tuintje en je hebt het helemaal. Tot op de dag van heden probeer ik iets te verzinnen dat je zou kunnen doen met dat nutteloos lapje grond. Parkingplaats? Vergeet het, te smal. Tafeltje en stoelen? No way. Een vogelliefhebber kan er misschien een voilière insteken.

Mens mens mens, heb ik mezelf al voor het hoofd geslagen dat ik naast het kleurrijke huisje in Gentbrugge gegrepen heb. Had ik toen geweten wat ik nu weet, amper 2 weken later…  Kieken dat ik was!!

GentBrugge is duur geworden. 😦

And the search moves on.. Now included in the search: oudenaarde en kortrijk.

Misschien Harelbeke? Ronse blijft uitgesloten wegens te groot aanbod.

1 reactie »

  1. […] 11th, 2007 · No Comments Rottie heeft gelijk. Rondkijken voor huizen (ook al is het niet echt dringend) kan zeer demotiverend zijn. Al zitten er […]


{ RSS feed for comments on this post} · { TrackBack URI }

Geef een reactie

