Thankee Sai – The Gunslinger Born

“The man in black fled across the desert and the gunslinger followed.”

Dit is de eerste regel van het boek dat mij al jaren in z’n ban houdt. Ondertussen is de cyclus van 7 boeken compleet, maar die zin, de zin die ik rond m’n 16 jaar voor het eerst las en die me volledig en onvoorwaardelijk het boek introk, die ene zin heeft nog steeds een hypnotiserende werking op me.

Oorsprong? “The Dark Tower” van Stephen King.

Voor mij HET boek dat ik zou meenemen bij de vraag van “Welk boek zou je meenemen naar een onbewoond eiland?”

Groot was dan ook m’n verbazing om te horen dat er ondertussen ook comic-reeks uitgekomen is, gebasseerd op het verhaal van Ronald’s jeugd. Ik herinner nog hoe de tranen langs m’n gezicht liepen toen ik het tragische verhaal te lezen kreeg (ergens in deel 4 of 5?).

It will be mine, oh yes, it will be mine. 🙂

Big thanks to 2eSmurf for the “head’s up”.

Geef een reactie

