Arno, een lach en een traan

In Madeira ben ik nog es beginnen lezen (raar maar waar). Net voor vertrek heb ik de biografie van Arno gekocht. De 429 bladzijden schrikten me eerst wat af maar algauw werd ik volledig in het verhaal gezogen. Dit is verdomd een prachtboek. Het begint over het oude Oostende en alles is zo duidelijk neergepoot dat een echte oostendenaar direkt alles herkent. Het verdere levensverhaal is een echte bijbel geworden. (kinderjaren, freckle face, tjens couter, tc matic, …)

Z’n one-liners zijn hilarisch. (‘ik wil ne klank gelik u blauwe draperie’). Arno heeft zichzelf uitgevonden, zijn eigen taal, zijn eigen personage, zijn eigen orginele schets…

Putain, putain, quel bon bouquin!!!

Zoonie…

1 reactie »

  1. Frotsie Said:

    Bedankt! 🙂

    *Zet op lijst*


{ RSS feed for comments on this post} · { TrackBack URI }

Geef een reactie

