Review: “Cell” – Stephen King

M’n boekenfestijn-stapel wordt gestaagd kleiner.

Deze week heb ik “Cell” van S.K. erdoor gejaagd. Echt wel een typische Kinger. Het verhaal doet nogal sterk denken aan het eerste deel van “The Stand”. Op een doordeweekse middag gaan opeens alle GSM’s rinkelen. Iedereen die op dat moment z’n mobieltje beantwoordt verliest ogenblikkelijk z’n menselijk verstand en verandert in een moordlustige wartaal krijsende gek. In een minimum van tijd wordt de moderne wereld zoals wij hem kennen gereduceerd tot brandende ruïnes en worden “de normalen” als vluchtelingen opgejaagd door de telefoon-gekken.

Niet echt vernieuwend binnen zijn oevre maar daarom niet minder prettig om te lezen.

Hij sluit af met een open einde, maar de “scope” is iets te beperkt om je echt wakker te houden.

3 reacties »

  1. Frotsie Said:

    Kijk sie, dat had ik niet verwacht van je, dat je comentaar ging geven op het einde… *zucht*
    Ergens is nu de goesting om hem zelf verder te lezen sterk verminderd.. 😦

    Eigenlijk vind ik hem persoonlijk serieus minder (toch tot waar ik al gelezen heb) dan zijn vroegere boeken..vroeger had hij ook meer de neiging zijn horror ergens te mengen met fantasy.. ik weet niet, er mist iets…

    Daarentegen kijk ik wel uit naam mn aankoopje Lost Boy, Lost Girl van Peter Straub…
    We want a sequel to Black House!

  2. rottie Said:

    Er zit wel een referentie in naar The Dark Tower.
    Daarom alleen al zou je hem toch uitlezen? 😉

    Trouwens, “toch tot waar ik al gelezen heb” ?? Ik moet me dus niet schuldig voelen dat het door mij zou zijn dat je hem niet uitgelezen hebt hee. 😛

  3. Frotsie Said:

    Heb je me ooit al een King weten wegleggen? :p
    Does a dog shakes its head when it says no?


{ RSS feed for comments on this post} · { TrackBack URI }

Geef een reactie

