Google misterie opgeklaard

Al lang vraag ik me af waarom je “ig” moest typen achter de google-url om je gepersonaliseerde Google Homepage te bereiken. Waarom precies “ig” ?

Ondertussen is de aap uit de mouw gekomen. De homepage draagt nu het logo iGoogle. Waarschijnlijk was deze naam al lang gepland (vandaar de “ig”) maar om god-knows welke redenen heeft men deze naam niet direct kunnen/willen gebruiken.

iGoogle, de naam zuigt toch gewoon BigTime? De tijd om “i” te plaatsen voor alles en nog wat is al lang gepasseert. gHome was veel veel beter geweest, maar soit. Het is maar een naam, en het is wel korter dan “Google Personalised Home” of “de Google IG pagina”.

Leuk dat er eindelijk duidelijkheid is.

1 reactie »

  1. zement Said:

    En ik die dacht dat ik mijn initialen ingaf…


{ RSS feed for comments on this post} · { TrackBack URI }

Geef een reactie

