De belg op snelheid

Ongelooflijk, toen ik vanmiddag naar Antwerpen reed was ik met m’n 100 1 van de snelste chauffeurs op de baan. Ik voelde me zodanig schuldig dat het niet lang duurde voor ik zelf 90 reed. Ik was trots op m’n mede-belg. Behalve door enkele buitenlanders ben ik bijna niet gedoubleerd. Ik was zelf trots op de typische laagvliegers. Nog steeds op het derde vak, nog steeds sneller dan de rest, maar met een gedimde snelheid van rond de 120. Je ziet ze niet vaak zo traag rijden, de mercedessen en de beamers.

Het was een prettige ontspannen rit en ik voelde me achteraf wel in m’n goed in m’n vel. Ik had m’n deel gedaan, niewaar.

Vanavond was het al een heel ander paar mouwen. De laagvliegers schoten me voorbij. Ook buitenlanders reden een stuk sneller dan vanmiddag.

Van mij mogen ze hier best een algemene maatregel van maken… En veel flitsen, en dat geld gebruiken voor milieu maatregelen.

r.

Geef een reactie

